Wanneer ik binnenkom op locatie word ik gelijk aangesproken door een van de medewerkers. Ze heeft een pedagogisch vraagstuk waar ze niet uitkomt. Ik denk met haar mee en samen komen we tot een goede oplossing. Daarna moet ik snel door, want om 9:00 uur komt er een sollicitant voor een tweede gesprek. Ik heb er zin in, want ik heb het gevoel dat ze goed in het team past. Ik zoek de vragen bij elkaar die ik haar nog wil stellen en kijk daarna in mijn agenda wat er verder op de planning staat voor vandaag. O ja, vanmorgen heb ik een bespreking bij een basisschool over de nieuwbouwplannen voor het te bouwen Kindcentrum. Gelukkig heb ik tussendoor nog genoeg tijd om samen met de assistent leidinggevende van de locatie het nieuwe rooster voor de medewerkers na te kijken. Daarna kunnen we het rooster doorsturen naar de afdeling communicatie, zodat zij aan de slag kunnen met de nieuwsbrief om de ouders te informeren.
Samenwerken met collega's en externe partijen
Het sollicitatiegesprek gaat goed. Ik breng de afdeling personeelszaken op de hoogte van mijn bevindingen. Leuk dat we haar later deze week kunnen laten weten dat we haar graag welkom heten in ons team. Wanneer ik het rooster bespreek met de assistent leidinggevende, sparren we gelijk nog even over het onderwerp van de themavergadering van het team die op de planning staat. We willen het graag hebben over gezonde voeding voor de kinderen, maar denken dat het ook belangrijk is even aandacht te besteden aan de samenwerking van het team. We besluiten er later op terug te komen. Nu door naar de school. Het is fijn dat we een goede samenwerking hebben, we trekken veel met elkaar op over onder andere de inrichting van het nieuwe kindcentrum. Ik ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Op de terugweg maak ik een tussenstop bij het kinderdagverblijf. De kinderen zijn buiten een spel aan het doen met de pedagogisch medewerkers, ik geniet van het enthousiasme van de kinderen en de medewerkers. Ik heb een afspraak met de assistent leidinggevende, even horen hoe het nu gaat met het kind dat wat moeite heeft om te wennen op het kinderdagverblijf en wat we nog meer kunnen doen om hem te helpen. Ik ben namelijk ook pedagogisch coach van deze locatie. Daarna schuiven we samen aan bij de directeur van een basisschool en bespreken we hoe we de samenwerking nog verder kunnen verbeteren. Het is een verhelderend gesprek.
'Het gemotiveerde team maakt het werk extra leuk'
Geïnspireerd zoek ik mijn computer op en lees ik de binnengekomen mail. Wat heb ik toch een leuke baan. In Enkhuizen heeft Berend Botje vijf locaties die worden aangestuurd door assistent leidinggevenden, waar ik weer het aanspreekpunt voor ben. Onder andere door de vijf locaties is geen dag hetzelfde. Sowieso zijn de werkzaamheden erg afwisselend. Sollicitatiegesprekken, functioneringsgesprekken, roosters nakijken, de uren van de medewerkers controleren, de kwaliteitseisen van de kinderopvang in de gaten houden, contacten onderhouden met partijen als de gemeente en basisscholen, pedagogische vraagstukken… Op organisatorisch en pedagogisch gebied komt er van alles voorbij. Dit doe ik niet alleen, maar ik heb hier een nauwe samenwerking met de assistent leidinggevenden voor. Het team is erg gemotiveerd en dat maakt het werk extra leuk.
Aandacht voor jouw talent
Niet alleen met de assistent leidinggevenden en de pedagogisch medewerkers is het samenwerken fijn, ook vanuit het centraal bureau is de ondersteuning goed voor elkaar. Sowieso is het fijn werken bij Berend Botje. Er is echt aandacht voor jouw talent en er zijn veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen via een groot opleidingsaanbod. Ook kun je doorgroeien naar een andere functie. Dat heb ik zelf ervaren, want binnenkort groei ik door tot regiomanager. Ik ben enorm benieuwd wat er in die functie op mijn pad gaat komen!
Linda, clustermanager