Ondanks de coronacrisis en de vele beperkingen die deze met zich meebrengt bij de kinderopvangorganisaties worden de gastouders en het gastouderbureau van Kinderopvang Berend Botje enorm gewaardeerd door de ouders. ‘Uit het recent uitgevoerde tevredenheidsonderzoek blijkt dat ouders erg tevreden zijn. Gastouderbureau Berend Botje scoorde gemiddeld een 9.0! Daar zijn wij, zeker in deze uitdagende tijd, heel erg blij mee’, aldus directeur Alien Alberts. Alle gastouders hebben een bosje tulpen ontvangen als waardering!
‘Wij vinden de kwaliteit van onze opvang en de mening van ouders hierover erg belangrijk. Wij nemen deze mening dan ook heel serieus. Daarom voeren we regelmatig een tevredenheidsonderzoek uit om zo inzicht te krijgen wat er goed gaat en wat beter kan. Uit het onderzoek blijkt dat ouders over het algemeen het meest positief zijn over de lieve en vakkundige gastouders. En de leuke activiteiten die zij met de kinderen doen! We zijn enorm trots op onze gastouders en blij met dit resultaat, zeker in een tijd waarin het allemaal even anders gaat dan normaal.’
Persoonlijk contact
Ook in de gastouderopvang heeft het coronavirus namelijk veel invloed. ‘Twee keer hebben we onze gastouders hun deuren tijdelijk moeten sluiten en mochten we alleen noodopvang bieden. En ook nu de we weer open zijn, gaat het allemaal anders dan gebruikelijk. Ouders mogen bijvoorbeeld niet meer bij de gastouder binnen komen. Hierdoor heb je toch minder persoonlijk contact met de ouders.
Aan de slag
Dat het tevredenheidsonderzoek serieus wordt genomen bij Berend Botje, blijkt wel uit de vervolgplannen die zij hebben. ‘De resultaten worden uitgebreid bekeken en we gaan ermee aan de slag. Samen maken we een actieplan.’